Type 9
Intake

Individueel gesprek met de ouders en het kind.
Autiklas

Kind maakt deel uit van een vaste klasgroep
Inzetten op soiale vaardigheden en interacties

Speelplaatswerking

Gestructureerde zones, speelgoedwinkel, middagsport, rustige zone, ...
Stappenplan

Volgens de noden van het kind wordt er gewerkt met stappenplannen
Individuele gestructureerde werkplaats

Individuele werkplaats, kantoortje, ... volgens de noden van het kind.
Dagschema met picotogrammen, time-timer, ...
Teamwerking

Gemotiveerd en geïnspireerd team met grondige expertise omtrent autisme
Multidisciplinaire werking

Klasondersteunende therapie door logo, kiné, ergo, ortho en psy met grondige expertise in samenwerking met leerkrachten
Verduidelijken van de communicatie

Concreet en éénduidig tgaalgebruik ondersteund door visualisaties
Samenwerking met externe partners

CLB, CGG, thuisbegeleidingsdiensten, externe therapeuten, Katrol, ...
Ouderbetrokkenheid

We willen als school een blijvende constructieve relatie of samenwerking met
ouders/opvoeders in het belang van de leerling.
ICT

Elke klas beschikt over een digitaal bord en computers, laptops en tablets
Sport en cultuur

Sport: loopwedstrijd, wekelijkse turn-en zwemlessen, middagsport, ...
Cultuur: cultuurwerk, project-gebonden bezoeken, openluchtklassen, ...
Integratie en participatie

Wij willen reeds van jongs af aan de participatie en integratie van onze kinderen bevorderen in de maatschappij.
Oriëntatie naar het secundair onderwijs

Keuzebegeleiding en schoolbezoeken